schudnąć
Schudnąć

Jak schudnąć jedząc więcej?

Naukowcy twierdzą, że jedzenie większych ilości zdrowej żywności ma większy wpływ na odchudzanie, niż jakiekolwiek diety.

W Stanach Zjednoczonych prowadzi się od lat szeroko zakrojone badania nad dietami, odchudzaniem i metabolizmem, co jest zrozumiałe w obliczu tego, że Amerykanie wg Światowej Organizacji Zdrowia zostali uznani za najgrubszą nację na świecie.

Zespół takich naukowców odkrył, że ludzie spożywający duże ilości pokarmów takich jak orzechy, owoce, jogurty, warzywa, mają lepszą przemianę materii i szybciej trawią.

Ale biorąc pod uwagę, że nawet duże ilości spożywanego w ten sposób pokarmu powodują pozbycie się nagromadzonej nadwagi lepiej niż jakakolwiek dieta jest już tezą nowatorską i zmieniającą myślenie na temat odchudzania.

Naukowcy z Harvard School of Public Health twierdzą, że jedzenie tych produktów zmniejsza zapotrzebowanie w ludzkim organizmie na pokarmy tłuste (czyt. smaczne).

Próba badawcza została przeprowadzona na grupie reprezentacyjnej 120 000 osób, a wyniki ujawniono w New England Journal of Medicine.

Badania nad uczestnikami trwały, bagatela – 20 lat.

Ciekawostką jest fakt, że największym wrogiem otyłości okazały się…frytki.

Podobnie było z chipsami, tłustym mięsem i napojami chłodzącymi.

Jednocześnie , nie odnotowano przyrostu masy ciała w miarę upływu czasu wśród ludzi, którzy jedli więcej niektórych pokarmów, takich jak jogurty, warzywa, owoce i produkty pełnoziarniste.

Zanotowano natomiast nieznaczny spadek wagi:

Na przykład, dodatkowa porcja jogurtu doprowadziła do spadku masy 0,37 kg.

Dodatkowa porcja warzyw to – 0,1 kg.

Prof. Dariush Mozaffarian z Harvardu szef zespołu badawczego, powiedział, że poziom zawartości włókien z tych pokarmów w organizmie człowieka wyjaśnia ich działanie.

„Ich ujemna korelacja z masą ciała wskazuje, że wzrost ich spożycia zmniejsza konsumowanie innej żywności o większym stopniu energii (wyższej zawartości kalorii), zmniejszając tym samym nadmiar kalorii odpowiedzialny za odkładanie się tłuszczu.”

„Wyższa zawartość włókien i wolniejsze trawienie tych produktów będzie zwiększać uczucie sytości, a ich zwiększona konsumpcja również wypierać inne, wysoko przetworzone pokarmy w codziennej diecie.”

One comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *