Zdrowie
Suplementy

L-Karnityna

Niemal każdego dnia pojawiają się w Internecie doniesienia o kolejnej „diecie cud” i fantastycznych efektach skutecznego odchudzania, tymczasem wiele osób borykających się z nadwagą nie zdaje sobie nawet sprawy, że dostępne bez recepty suplementy diety mogą znacząco przyspieszyć proces odchudzania.
l-karnitynaMonotonna dieta i brak odpowiedniej dawki ruchu to główne przyczyny zwiększającej się ilości osób z nadwagą i otyłością. Według najnowszych badań wprowadzanie radykalnych metod odchudzania i drakońskich diet mija się z celem jeśli organizm nie otrzyma odpowiedniej dawki niezbędnych makroelementów, mikroelementów oraz pierwiastków śladowych.

Przyjmowanie suplementów diety może pomóc w autoregulacji organizmu i wspomóc proces odchudzania bez stosowania radykalnych metod

Jednym z preparatów pomocnych podczas odchudzania może się okazać L-karnityna, która zazwyczaj wzbogacana jest kwasami omega 3, aby usprawnić proces wchłaniani przez organizm. Przyjmowanie L-karnityny może znacząco podnieść zasoby energetyczne organizmu i pomóc w zrzucaniu zbędnych kilogramów.

Wzrost poziomu karnityny w mięśniach zwiększa ich efektywność oraz wytrzymałość na wysiłek, co przekłada się na jakość życia osób przyjmujących L-karnitynę. Przyjmowanie karnityny przyspiesza spalanie tłuszczu i sprawia, że organizm jest zdolny do podejmowania większego wysiłku. Przyjmowanie L-karnityny pozwala osiągnąć między innymi

wzrost możliwości organizmu do podejmowania wysiłku fizyczneg
zwiększenie wydolności organizmu
przyspieszyć rozwój masy mięśniowej
poprawę zdolności umysłowych
zwiększenie odporności na powstawanie tzw. stresu oksydacyjnego, który może prowadzić do rozwoju przewlekłych chorób takich jak miażdżyca, cukrzyca, choroba Parkinsona, choroba Alzheimera
W badaniach opublikowanych na łamach internetowego pisma zajmującego się problematyką zdrowotną wykazano, że suplementacja karnityny znacząco poprawia wyniki sportowe, co od wielu lat było jedynie niesprawdzoną hipotezą. Poniżej przedstawiamy 12 powodów, dla których warto przyjmować L-karnitynę jako ważny element codziennej diety.

1. Przyjmowanie karnityny poprawia spalanie tłuszczu
Karnityna jest organicznym związkiem chemicznym syntetyzowanym w wątrobie, nerkach i mózgu z aminokwasów – lizyny i metioniny. Związek odgrywa istotną rolę w transporcie kwasów tłuszczowych z cytozolu do mitochondriów, a więc przyspiesza przetwarzanie tłuszczu w niezbędną do życia i witalności energię. Rozróżnia się kilka różnych form karnityny, ale na potrzeby niniejszego opracowania zawsze będziemy się odwoływali do najpopularniejszej postaci, a więc do L-karnityny.

Karnityna uważania jest za bardzo skuteczną substancję wspomagającą spalanie tłuszczu, ponieważ odpowiada za jego transportu do centrów energetycznych zlokalizowanych w każdej komórce, a więc do mitochondriów. Dostarczając mięśniom karnitynę wspomagasz proces spalania tłuszczu i jednocześnie zwiększasz efektywność jego wykorzystania przez organizm.

Dzięki karnitynie zwiększasz sprawność fizyczną organizmu, ponieważ nie zużywa on substancji zapasowej, którą jest glikogen. Karnityna przyspiesza także usuwanie z mięśni kwasu mlekowego (mleczanu) oraz poprawia anaboliczną odpowiedź hormonalną.

2. Karnityna i kwasy Omega-3 – połączone siły w spalaniu tłuszczu
Skuteczność działania karnityny znacząco wzrasta, kiedy jej suplementowaniu towarzyszy przyjmowanie olejów zawartych głównie w mięsie ryb pacyficznych, a więc olejów Omega-3. Wielu producentów karnityny oferuje swoje produkty jako kompleksowe połączenie karnityny oraz wspomnianych tłuszczów. W takim przypadku dodatkowe przyjmowanie kwasów Omega-3 nie jest konieczne.

Naukowo udowodniono, że kwasy tłuszczowe Omega-3 odgrywają bardzo dużą role w ludzkim organizmie, o ile ich poziom jest dostateczny. Tłuszcze stanowią strukturalną podstawę błon komórkowych i odpowiadają za takie procesy jak transport, regulacja, komunikacja. Przekazywanie sygnałów między komórkami czy wreszcie tak istotny w tym artykule metabolizm.

W zależności od rodzaju spożywanych pokarmów w skład błon lipidowych mogą wchodzić lipidy o dobroczynnym działaniu, takie jak kwasy Omega-3 lub tłuszcze o negatywnym oddziaływaniu takie jak chociażby tzw. zły cholesterol. Jeśli błony komórkowe zawierają w swoim składzie dużą ilość kwasów Omega-3, wówczas komórki będą się charakteryzowały większą żywotnością i będą zdolne do przyjmowania zwiększonych wysiłków.

Wspomniane w poprzednim akapicie zależności między kwasami Omega-3 i karnityna zostały zauważone i są skutecznie wykorzystywane w terapii osób otyłych oraz cierpiących z powodu nadwagi. Przyjmowanie karnityny oraz wysokich dawek kwasów zawierających oleje ryb atlantyckich przyniosło niespodziewane efekty terapeutyczne.

Komórki, którym oprócz karnityny zaczęto dostarczać kwasy Omega-3 znacznie szybciej przekształcały zgromadzony w organizmie tłuszcz w energię. W efekcie przyjmowania karnityny i kwasów Omega-3 pozytywne efekty prowadzonej kuracji są dla pacjentów znacznie szybciej zauważalne. Spada ponadto poczucie zmęczenia i pacjenci mają większe chęci na aktywność ruchową, co dodatkowo przyspiesza tempo spalania tkanki tłuszczowej.

3. Nie musisz spożywać dużej ilości węglowodanów: karnityna i kwasy Omega-3 w spalaniu tłuszczu
Wspomniane już wyniki badań opublikowane w Journal of Physiology wykazały wprawdzie, że przyjmowanie karnityny i jednoczesne zwiększone spożycie węglowodanów przyczynia się do zwiększenia poziomu karnityny w mięśniach, ale węglowodany nie są niezbędne o ile w organizmie znajduje się odpowiedni poziom kwasów Omega-3.

Badania przeprowadzone przez Annals of Nutrition and Metabolizm wykazały, że połączenie karnityny oraz kwasów Omega-3 wpływa na obniżenie poziomu lipidów we krwi i lepszej produkcji energii przez komórki, co przekłada się także na utratę tłuszczu z organizmu.

Badania były wprawdzie prowadzone jedynie przez okres 12 tygodni, ale w tym czasie zaobserwowano niemal 24% spadek trójglicerydów, a wolnych kwasów tłuszczowych o prawie 29% w porównaniu do grupy, które podawano placebo. Takie zmiany uruchomiły dalsze korzystne zmiany w organizmie, które polegały na zwiększeniu ilości markerów cholesterolu oraz lepszym wykorzystaniu energii i spalaniu tłuszczu. Ponadto zwiększa się aktywność genów odpowiadających za spalanie tłuszczu i poprawia się profil metaboliczny.

4. Karnityna przyspiesza spalanie brzusznej tkanki tłuszczowej.
Tkanka tłuszczowa zlokalizowana w okolicach brzucha zaliczana jest do tkanek tłuszczowych, których pozbycie jest najtrudniejsze. Rozrost tkanki tłuszczowej w tej okolicy podnosi ryzyko otłuszczenia znajdujących się najbliżej narządów takich jak, wątroba czy nawet serce.

Otłuszczenie tych narządów może być bardzo niebezpieczne dla zdrowia, dlatego między innymi otyłość jest aż tak niebezpieczna. Zwiększenie poziom karnityny sprawia, że trudna w spalaniu tkanka tłuszczowa jest redukowana, ponieważ karnityna sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej.

W badaniach laboratoryjnych wykazano, ze u myszy karmionych dietą wysokotłuszczową, a którym nie podawano karnityny, dość szybko przyrastała warstwa tłuszczu brzusznego a narządy ulegały otłuszczeniu. Efektów takich nie zaobserwowano u gryzoni, którym suplementowano karnitynę.

5. Popraw wydajność przyjmując karnitynę
Wzrost poziomu karnityny można uzyskać dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie lub przez przyjmowanie preparatów ją zawierających. Przyjmowanie karnityny przyspiesza metabolizm i przygotowuje organizm do zwiększonego wysiłku fizycznego dzięki lepszemu wykorzystaniu energii.

Oczywiście naukowcy nie byliby sobą, gdyby nie sprawdzili wyników teoretycznych w praktyce. W badaniach uczestniczyli zawodnicy uprawiający triatlon trzy do pięciu razy w tygodniu. Do ich diety wprowadzono posiłki zawierające 2 g karnityny na 80 g węglowodanów dwa razy dziennie.

Podczas badań polegających na testach sprawnościowych wykazano znacznie mniejsze zużycie tlenu przez suplementowanych sportowców, co znaczy, że efektywność ich mięśni była znacznie lepsza niż w przypadku tych, którzy nie przyjmowali karnityny.

Po 24 tygodniach stosowania diety zawierającej karnitynę zaobserwowano u badanych sportowców wzrost efektywności o 11% w próbach wydolnościowych w porównaniu z grupą placebo.

6. Zwiększona wydajność mięśniowa dzięki przyjmowaniu karnityny
Wzrost poziomu karnityny w organizmie przekłada się także na wzrost zdolności do wykonywania zwiększonego wysiłku fizycznego. Jeśli próbujesz zrzucić kilka kilogramów na siłowni, wówczas karnityna pozwoli ci zwiększyć ilość powtórzeń i zakres wykonywanych ćwiczeń siłowych.

Dzieje się tak dzięki temu, że zwiększona zawartość karnityny w mięśniach przyczynia się do zmniejszenia bólu powstającego na skutek zmęczenia i powstającego na skutek stresu metabolicznego kwasu mlekowego. Ponadto dzięki karnitynie mięśnie staną się znacznie bardziej odporne na uszkodzenia.

Wyższy poziom karnityny pozwala także utrzymać odpowiedni poziom ph w mięśniach oraz zmniejsza ilość gromadzonych jonów wodorowych. Karnityna pozwala także wyeliminowac uboczne produkty powstające w mięśniach podczas wysiłku. Dzięki karnitynie nie tylko skuteczniej zrzucisz zbędne kilogramy, ale także szybciej uzyskasz atrakcyjną, umięśnioną sylwetkę.

7. L-Karnityna sprzyja regeneracji
Oprócz zauważalnych efektów wynikających z przyjmowania karnityny musisz także wiedzieć, że suplementacja tego związku sprawi, że zmęczone wysiłkiem mięśnie będą się szybciej regenerowały i będą gotowe do podejmowania nowych wyzwań. Dzięki temu nawet osoby z otyłością lub nadwagą nie będą się zniechęcały do dalszych ćwiczeń, co zazwyczaj powoduje powstające zmęczenie oraz ból.

8. L-Karnityna a wzrost aktywności umysłu
Przyjmowanie karnityny jest wskazane nie tylko dla osób, które chcą schudnąć lub poprawić sylwetkę, ale także podnieść sprawność ogólną umysłu. Przyjmowanie karnityny powoduje zwiększoną produkcję dopaminy, powszechnie uważanej za hormon szczęścia. Dlatego jeśli oprócz zrzucenia zbędnych kilogramów chciałbyś poprawić zdolności własnego umysłu, wówczas karnityna powinna stać się codziennym dodatkiem do diety.

9. Przyjmowanie karnityny a walka z cukrzycą
Karnityna jako suplement diety zapobiega powstawaniu cukrzycy, ponieważ poprawia metabolizm tłuszczów. Takie działanie ogranicza rozwój chorób związanych z zespołem metabolicznym, miażdżycy oraz wspomagają układ krążenia nie dopuszczając do odkładania się na ścianach żył i tętnic złogów tłuszczowych.

Wzrost poziomu karnityny pozwala także niwelować czynniki wpływające na rozwój cukrzycy, ponieważ ma właściwości antyoksydacyjne. Oznacza to, że karnityna pomaga usuwać wolne rodniki. Aby uzyskać takie efekty warto się stosować do poniższych zasad:

stosuj karnitynę oraz kwasy Omega-3 w sugerowanych proporcjach 1:5
przyjmowanie karnityną powinno iść w parze ze zmianą stylu życia i odżywiania
wysokobiałkowa dieta oraz ćwiczenia fizyczne przyczyniają się do szybszego osiągnięcia zamierzonego celu
10. Przyjmowanie karnityny przyczynia się do poprawy stanu zdrowia u chorujących na kacheksje
Wykazano, że wzrost poziomu keratyny przyczynia się do poprawy stanu zdrowia u osób chorujących na wyniszczające choroby nowotworowe, choroby serca, choroby płuc a nawet AIDS. Wyniszczenie organizmu i zanik struktur mięśniowych spowodowany przez kacheksję można skutecznie zahamować dzięki podawaniu karnityny, co potwierdzają liczne publikacje naukowe.

11. L-Karnityna poprawia jakość spermy
W jednym z badań opublikowanych na wspomnianym wyżej portalu wykazano, że u mężczyzn ze zwiększonym poziomem karnityny jakość spermy jest znacznie lepsza. Z kolei u mężczyzn ze zdiagnozowaną bezpłodnością zauważono obniżony poziom karnityny. Badania sugerują zatem, że przyjmowanie karnityny oraz zdrowy styl życia mają także wpływ na poziom płodności.

12. L-Karnityna poprawia wygląd skóry
Karnityna stosowana jest także jako dodatek do wszelkiego rodzaju maści i kremów, co znacząco poprawia jakość skóry. W badaniach dermatologicznych wykazano, że stosowanie kremów z karnityną zmniejsza straty naturalnych lipidów oraz wilgoci przez skórę.

W niniejszym artykule staraliśmy się wykazać, że przyjmowanie i stosowanie karnityny może mieć dobroczynny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Karnitynę można stosować jako suplement diety wspomagający odchudzanie oraz jako cenny dodatek dla sportowców, którzy chcieliby zwiększyć sprawność swoich mięśni i uzyskać lepsze efekty w związku z założonym planem treningowym.

Polecam:

artroser cena w aptece I bioxyn cena allegro I ravestin suplement diety I sliminazer jak przyklejać

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *